Projektowanie strategii marki
Profesjonalna instrukcja budowy silnej marki
Kolejna książka o strategii?! Tak. Tym razem nie jest to podręcznik, a praktyka. Razem z przyjaciółmi postanowiłem zebrać w jednym miejscu to, co przez lata robiliśmy. Pokazać, że strategia marketingowa nie jest taka straszna jak się wydaje, że jest taka potrzeba dla większości polskich marek, aby pokazać jaka jest rola i jak się projektuje strategię marki.
ZOBACZ WIĘCEJMarketing (prawdziwych) relacji
Budowanie prawdziwej lojalności do marki
Budowanie marki, wobec której konsumenci będą lojalni po prostu dlatego, że to właśnie ONA – ich ukochana marka – jest trudne i czasochłonne. Wymaga też konsekwencji planowania i działania. Jednak to wszystko bardzo się opłaca. Cena, jakość, dostępność oferty schodzą na dalszy plan wobec przyjemności płynącej z faktu korzystania z tego właśnie produktu czy tej usługi. Właściciel takiej marki może zawsze liczyć na jej wyznawców. Staje się odporny na spadki koniunktury, nowe mody, dumpingowe ceny.
ZOBACZ WIĘCEJPraktyka brandingu
Zasady profesjonalnej komunikacji marki
Rzeczywistość marketingowa rządzi się swoimi prawami, regułami, których naruszenie skutkuje najczęściej porażką. Warto więc poznać te reguły, a przede wszystkim stosować się do nich przy projektowaniu komunikacji marki. Chciałem dokonać adaptacji praw zebranych przez Ala Riesa i Jacka Trouta na podstawie ich doświadczeń na rynku amerykańskim. Jestem przekonany, że ich prawa obowiązują na każdym rynku. Są naturalne i zgodne z logiką więc adaptacja będzie bardziej interpretacją.
ZOBACZ WIĘCEJTechniki promocji sprzedaży
Techniki promocji sprzedaży
Obserwując działania promocyjne marek, wydaje się, że jedyną znaną techniką promocyjną jest rabat. Lata pracy dla rozmaitych marek, w tym promocje sprzedaży, zaowocowały zbiorem kilkunastu technik promocyjnych. Tymczasem są takie techniki, które uzasadniają podniesienie ceny w czasie trwania promocji. Proste, skuteczne i nie bardzo kosztowne. Chciałbym podzielić się tym doświadczeniem więc postanowiłem napisać kolejną książkę, która zbierze w jednym miejscu wszystkie te techniki. Promocje sprzedaży zostaną opisane zarówno w odniesieniu do rynku B2C jak i B2B.
ZOBACZ WIĘCEJ