Maciej Tesławski
  • Home
  • O mnie
  • Moje książki
  • Klienci
  • Opinie
  • Kontakt
Kalendarz dostępności Podcast
Consulting
Maciej Tesławski
  • Home
  • O mnie
  • Moje książki
  • Klienci
  • Opinie
  • Kontakt
  • Consulting marketingowy
  • Projekty marketingowe
  • Warsztaty marketingowe
  • Czytelny Marketing
  • Consulting marketingowy
  • Projekty marketingowe
  • Warsztaty marketingowe
  • Czytelny Marketing
Kalendarz Podcast
  • Home
  • O mnie
  • Moje książki
  • Klienci
  • Opinie
  • Kontakt

  • Consulting marketingowy
  • Projekty marketingowe
  • Warsztaty marketingowe
  • Czytelny Marketing
Kalendarz Podcast

Czytelny marketing

Home  |  Czytelny marketing

Marketing relacji B2B czy B2C?

Zagadnienie do kogo kierujemy działania lojalnościowe jest poruszane wiele razy. Spotykam się z nim w newsletterach, ofertach agencji, a nawet na kongresach i szkoleniach. Generalnie zrozumienie, a raczej jego brak, […]

Strategie budowania architektury marki

Strategia I – pod wspólnym parasolem Wyróżniamy trzy główne strategie budowania architektury marki. Pierwsza polega na tym, że pod parasolem jednej marki oferuje się różne linie produktowe lub różne usługi. […]

Osobowość marki

Co to jest osobowość marki? Osobowość marki, definiowana jako „zestaw ludzkich charakterystyk powiązanych z marką”, odnosi się do niematerialnego wymiaru marki. O osobowości marki można powiedzieć wtedy, gdy opisuje się […]

Member gets member

Co to jest? To mechanizm dołączania do grona członków programu nowych członków z polecenia obecnych lub awansowanie w ramach struktury programu. Trzeba pamiętać, że mechanizm MGM to nie mechanizm sprzedażowy, a […]

II – Prawo kategorii

Jeżeli nie możesz być pierwszym w danej kategorii,to ustanów nową kategorię, w której będziesz pierwszy. Prawo kategorii jest naturalnym rozwinięciem prawa pierwszeństwa. Jeśli wkraczamy na rynek, na którym inna marka […]

Kolekcjonowanie w promocji

Panie Pawle mam nadzieję, że zgodzi się Pan ze mną, że jest to cecha charaktery-styczna dla człowieka i bardzo silna emocjonalnie. Trudno bowiem znaleźć racjo-nalne, dla kolekcjonowania przedmiotów, uzasadnienie. W […]

XII – Prawo rozszerzania asortymentu

Istnieje nieodparte dążenie do coraz szerszego stosowania marki. Wagę praw marketingu autorzy podkreślają dopiero przy tym, XII prawie. W pełni się z nimi zgadzam, że: „Gdyby naruszenie któregokolwiek z przedstawionych […]

Internet w promocji, czy promocja w internecie?

Internet stał się bardzo popularnym medium komunikacyjnym. Stał się medium powszechnym. Dostęp do niego ma znakomita większość grup docelowych marek. Dochodzi wręcz do dyskryminacji pewnej. Osoby nie korzystające z internetu […]

Podrywanie klienta

Karty rabatowe, mailingi – tak małe i średnie firmy zdobywają lojalnych klientów. Popełniają jednak przy tym błędy. Jak ich uniknąć i przekonać sceptyków. Po co budować lojalność? Bo utrzymanie przy […]

Programy partnerskie

Na początku warto doprecyzować pojęcia. Programami „partnerskimi” są nazywane wszelkie działania „programowe”, czyli zaplanowane w relacji B2C i B2B. Oznacza to wymienne stosowanie tego pojęcia w stosunku do programów motywacyjnych, […]

Błędne praktyki w pozycjonowaniu 2/2

Pozycjonowanie jako działanie bez konsekwencji Innym rodzajem błędnego podejścia do pozycjonowania jest traktowanie go jak działania bez konsekwencji, czyli takiego, które wykonuje się dla niego samego, a nie po to, […]

Błędne praktyki w pozycjonowaniu 1/2

Koncepcja pozycjonowania jest jedną z najbardziej przełomowych w marketingu.Pozycjonowanie rozumiane jako wyróżnianie swojej oferty spośród innych ofert dostępnych na rynku jest skutecznym narzędziem kształtowania przewagi konkurencyjnej. Pomimo względnej prostoty samej […]

Total Loyalty Marketing

Czym jest tajemniczy „TLM”? Jest strategią działania firmy nastawioną na pozyskiwanie lojalnych konsumentów, czyli takich, którzy są perspektywiczni i przyniosą firmie duże zyski w swoim cyklu życia. Przede wszystkim jednak […]

Sprzedajemy mieszkanie

Jak pośrednicy nieruchomości mogą „bronić się” – czy też, czy powinni się bronić przed oligopolem czy duopolem serwisów ogłoszeniowych, który niewątpliwie tworzy się na rynku? Jak budować własną przewagę konkurencyjną? […]

Więcej pokory…

Święta idą… coraz bliżej, zatem tematy przemyśleń również zbliżają się do świątecznych. Czyli bardziej „ludzkich”. Ponieważ jednak jestem skażony skutecznie marketingiem, nie umiem się od niego oderwać. Proponuję więc połączyć […]

Rozum, czy uczucia…

Wszystko zaczęło się w czasie ostatniego mojego wystąpienia na kongresie w Poznaniu. Padło stwierdzenie, że programy lojalnościowe to rabaty dla stałych klientów (w tym wypadku restauracji). Moje, przyznaję, dość ortodoksyjne […]

Promocja zaangażowana społecznie

To jedna z moich ulubionych technik promocyjnych. Postrzegana jako kosztowna, zupełnie niesłusznie, co postaram się udowodnić nieco dalej. Postrzeganie takie zawdzięcza skojarzeniom z CSR (corporate social responsibility) „uprawianym” głównie przez […]

XV – Prawo szczerości

Potencjalny klient uznaje za zaletę otwarte przyznanie się do winy. To prawo bywa często źle interpretowane. Często spotykam się z rozumieniem czysto PR-owym, że firma przyznając się do błędu zdobywa […]

Edycja limitowana

To reguła, która działa od tysięcy lat… Ewa w Raju zjadła jabłko z zakazanego drzewa, dlaczego? Miała przecież wszystko, a jednak zakazany owoc lepiej smakuje. Przenosząc tę regułę w świat […]

Niespodzianka

Niespodzianka jest zawsze mile widziana, przynajmniej ta przyjemna. Niespodzianka nie musi być kosztowna aby sprawić przyjemność obdarowywanej osobie. Musi być tylko niespodziewana. Poruszam w ten sposób problematykę nagradzania we wszelkiego […]

Dekalog lojalności

Mam nadzieję, że z tego co już napisałem wynika wyraźnie, że „program lojalnościowy” uruchamiany dla marki, której celem strategicznym jest wyłącznie sprzedaż i ze sprzedaży rozliczani są wszyscy w firmie, […]

Personalizacja marki

Zgodzi się Pan ze mną, że tę książkę czyta się inaczej niż inne? Kiedyś usłyszałem, że jest to jak dialog, a nie tradycyjne czytanie. Myślę, że ta prosta personalizacja ułatwia […]

Prawo rozszerzania asortymentu

Istnieje nieodparte dążenie do coraz szerszego stosowania marki. Wagę praw marketingu autorzy podkreślają dopiero przy tym, XII prawie. W pełni się z nimi zgadzam, że: „Gdyby naruszenie któregokolwiek z przedstawionych […]

Dlaczego AIDA i 4P nie działa?

Aby dobrze zrozumieć zmianę jaka zaszła na rynkach, trzeba najpierw zastanowić się nad pierwotnym marketingiem. Pierwotnym w rozumieniu robionym świadomie i pod taką nazwą, nie pierwotnym w sensie jego rozwoju. […]

Persona – osobowość marki

Co to jest osobowość marki? Osobowość marki, definiowana jako „zestaw ludzkich charakterystyk powiązanych z marką”, odnosi się do niematerialnego wymiaru marki. O osobowości marki można powiedzieć wtedy, gdy opisuje się […]

Jack Trout

4 czerwca zmarł wielki człowiek. Jack Trout. To był najtragiczniejszy dzień dla całego marketingu światowego, a szczególnie dla mnie. Mogę śmiało powiedzieć, że był on dla mnie ojcem marketingowym. Na […]

Marketing, czy sprzedaż?

Temat chyba najważniejszy dla wszelkiego biznesu. Powód wielu „wojen” w firmach. Pytanie, które zadają sobie wszyscy, zarówno rozpoczynający działania biznesowe jak i pracujący w doskonale prosperujących firmach. Czym jest, a […]

Strategie cenowe

Generalnie nie jestem zwolennikiem wszechobecnej manipulacji ceną. To najprostsza technika sprzedażowa, nie dająca efektów w długim okresie. Zawsze jest tak, że coś, co daje efekty w krótkim okresie, daje efekty […]

Programy punktowe

Programy punktowe, niesłusznie nazywane lojalnościowymi funkcjonują już we wszystkich branżach. Na czym polega ich popularność? Logiczna analiza nie daje odpowiedzi na ten temat. – jakie programy międzynarodowe funkcjonują w Polsce? […]

Filozofia lojalności

Lojalność z punktu widzenia aksjologicznego zajmuje doniosłe miejsce w etyce. A w filozofii…? Już życiorysy starożytnych filozofów obrazują nam ich pojęcie lojalności, ich stosunek do lojalności, cel któremu należy być […]

Strategia przyszłości – insighty

Dokąd zmierza marketing? Jak będzie wyglądało myślenie marketingowe za kilka lub kilkanaście lat? Czy w dalszym ciągu konsumenci będą atakowani, w sensie dosłownym, komunikatami z wszystkich mediów w każdym miejscu […]

Leniwy marketing

Człowiek z natury jest leniwy. Od czasu kiedy człowiek stał się konsumentem nic się nie zmieniło. Konsument też jest z natury leniwy. Może to być zaskoczeniem dla niektórych marketerów ale […]

Insight inside strategy

Do niedawna dużą wagę do pracy nad konceptami przywiązywały jedynie największe korporacje. Ale użyteczna wiedza i sprawność tego narzędzia szybko przeniknęły do środowiska marketerów? Koncept strategiczny to po prostu opowieść, […]

Marketing inaczej… robiony

Marketing uprawiany w Polsce jest, w znakomitej większości wypadków, taki sam. Marketing rozumiany oczywiście jako budowanie wartości i cech marki, a nie sprzedaż. Ułatwia to życie wszystkim marketerom gdyż można […]

Marki kultowe, czyli kult marki

Nie ulega wątpliwości, że są wśród otaczających nas marek takie, które możemy nazwać kultowymi. Nazywamy je tak intuicyjnie. Oznacza to, że użytkownicy tych marek mają do nich stosunek inny niż […]

Jak zmierzyć lojalność?

Jedno z najczęściej używanych przez biznesmenów słów brzmi „lojalność”. Wszyscy wiemy co ono oznacza, tak samo jak wiemy, co oznacza „wartość”, choć często okazuje się, że niekoniecznie mamy to samo […]

Coolhunters – łowcy trendów

Coolhunting jest kontrowersyjnym narzędziem wykorzystywanym od jakiegoś czasu (i z różnymi skutkami) w analizach marketingowych. W wymiarze podstawowym należy przez to pojęcie rozumieć tropienie rodzących się trendów, przede wszystkim w […]

Przynęta na mózg

Wybierając produkt, odczuwamy coś w rodzaju swędzenia mózgu. Kupując go, mamy wrażenie, jak byśmy się podrapali. Read Montague, 43-letni neurobiolog z Baylor College of Medicine, był zdumiony, przeglądając sondaż konsumentów […]

Strategia intuicyjna

Jestem wrogiem „marketingu intuicyjnego”, czyli takiego, który jest uprawiany bez podstawowej wiedzy marketingowej. Spytacie, co mnie zatem skłoniło do tych przemyśleń? Przyczyny są trzy: Obserwacja zachowań pewnych marketerów, którzy robią […]

Punktowana lojalność

Jak Pan ocenia funkcjonowanie programów budowania lojalności na stacjach paliw? Czy spełniają swoją rolę? Nie oceniam funkcjonowania takich programów, bo ich po prostu nie ma. To, co oferują praktycznie wszystkie […]

Legendy marketingu

Dziś słów kilka o markach, które osiągnęły rzecz, wydawałoby się, niewyobrażalną. Nie są już markami, są legendami, nie tylko wśród marketerów, ale przede wszystkim wśród swoich klientów. W każdej dyskusji […]

Kluby konsumenta – nowy sposób na klienta

Lojalności nie można kupić. To przecież cecha prawdziwego przyjaciela. Nasi nowi przyjaciele mają na imię Netia, Goodyear albo Heyah. Zamiast banalnie obniżać ceny, kusić kolorową kartą, kazać zbierać punkty, wolą […]

Babcia i dziadek nudni i chorzy – w telewizyjnych reklamówkach

Portret babci i dziadka w polskich reklamach wyraźnie nie nadąża za życiem. Z badań CBOŚ wynika jasno, że Polacy po pięćdziesiątce czują się młodo i wierzą, iż czeka ich jeszcze […]

Schizofrenia marketingu

Teza: Znakomita większość ludzi zajmujących się marketingiem, jest chora na schizofrenię! Dotyczy to w równym stopniu pracowników po stronie tzw. klienta, jak i agencji. Ludzie ci rozpoczynając prace przestają być […]

W marketingu 2 + 2 = 5

Budżet na komunikację marketingową rzadko pozwala na zrealizowanie wszystkich zamierzeń. Jak wydać go najefektywniej i przy danych środkach zmaksymalizować rezultat? Jak najskuteczniej dotrzeć do konsumentów, osiągnąć zakładaną wielkość sprzedaży, być […]

Strategia dla małych

Strategia to duże słowo, ale strategia marketingowa brzmi jeszcze groźniej. Efektami tego brzmienia są obawy nawet przed dociekaniem co to jest i po co. Największe koncerny „robią”, albo przynajmniej mówią, […]

Rzecz o strategii

Spotykam się ostatnio z coraz częstszym używaniem terminu „strategia”. Często to, co jest opisywane, nie ma ze strategią nic wspólnego. Warto więc poświęcić kilka zdań, abyśmy w dalszym ciągu mieli […]

Marketing z diabłem

Dokładnie to nazywa się „Wywiad z Borutą” ale diabeł nawet imię ujawnia dopiero po jakimś czasie. Chodzi o audiobooka Allegro pod takim tytułem. Przesłuchałem kilka razy, bo tak jest z […]

7 grzechów strategicznych

7 grzechów strategicznych

Modne teraz jest opracowywanie dla każdej dziedziny dekalogu. Takie kilka (10) punktów dla kogoś, kto chce w 5 minut zostać „ekspertem”. Jestem tego przeciwnikiem dlatego zamieszczam „7 grzechów strategicznych”, jakie […]

Marketing relacji B2B czy B2C?

Zagadnienie do kogo kierujemy działania lojalnościowe jest poruszane wiele razy. Spotykam się z nim w newsletterach, ofertach agencji, a nawet na kongresach i szkoleniach. Generalnie zrozumienie, a raczej jego brak, […]

Lojalni klienci super i hipermarketów

Program lojalnościowy nie polega na zbieraniu punktów i otrzymywaniu rabatów. Budowanie lojalności odnosi się do strefy emocjonalnej. Jeżeli konsument polubi markę to będzie skłonny zapłacić za produkt wyższą cenę – […]

Błędy markietingu

Tak, to nie jest literówka w tytule, bo to, co widzę na rynku marketingiem trudno nazwać. Nie przychodziło mi do głowy lepsze określenie niż „markieting”. Czym się różni od marketingu? […]

Cechy stratega

Jeśli zgodzimy się, że w najbardziej ogólnym ujęciu strategia to planowane działanie, w przeciwieństwie do działań chaotycznych, to zrozumiałe jest, że ktoś, kto planuje działania musi posiadać pewne cechy charakterystyczne. […]

Maciej Tesławski

Poznaj człowieka, który od ponad 30 lat zajmuje się marketingiem i brandingiem,
oraz tworzy i współpracuje z największymi
markami w kraju i na świecie.

Email

kontakt@teslawski.pl

Consulting

Nawigacja

  • Home
  • O mnie
  • Moje książki
  • Klienci
  • Opinie
  • Kontakt

Branding i Marketing

  • Consulting Marketingowy
  • Projekty marketingowe
  • Warsztaty marketingowe
  • Czytelny marketing
Copyright © 2023 Maciej Tesławski. All Rights Reserved.