
Studiowałem „operatorstwo” na Wydziale Radia i TV Uniwersytetu Śląskiego oraz Wydziale Filozofii Akademii Teologii Katolickiej, pod kierunkiem prof. Mieczysława Gogacza.
W swojej karierze zawodowej współtworzyłem pierwszy polski letterhouse ABC Direct Contact, gdzie piastowałem funkcję Wiceprezesa Zarządu ds. Marketingu. Współtworzyłem pierwszą wersję Ustawy o Ochronie Danych Osobowych. Współpracowałem m.in. z Reader’s Digest oraz US West (Panorama Firm), dla której prowadziłem dystrybucję „yellow pages” na terenie całego kraju. Współpracowałem z największymi agencjami w kraju m.in. McCann Communication, gdzie pełniłem funkcję Prezesa McCann Relationship Marketing, w agencji J. Walter Thompson zarządzałem Client Service i Strategią, a także w Grey Worldwide od podstaw stworzyłem dział strategii.
Moim osobistym sukcesem jest to, że pracownicy działu strategii Grey są dziś dyrektorami strategicznymi w największych agencjach sieciowych. Pracowałem dla największych firm, jak Nestlé czy General Motors. Prowadziłem m.in. projekty takie jak klub „Kuchnia od kuchni” dla Winiar i Action Man Club dla Hasbro, które były de facto programami lojalnościowymi. Wprowadziłem w życie program „Piska puszcza korzenie” dla Orlenu, który wzorowany był na podobnym programie „Karkonosze, pomóż proszę” dla JT International Tobacco. Pierwotny program pozwolił na zasadzenie 60 ha lasu w Karkonoszach, nie dając nic w zamian konsumentom poza certyfikatem udziału. Wprowadziłem na rynek m.in. markę papierosów Kent dla British American Tobacco.
Jestem współzałożycielem Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB). Byłem też członkiem jury najbardziej prestiżowych konkursów branży marketingowej Superbrands, Golden Arrow i Boomerang.
Oprócz pracy jako strateg rozwijałem się jako dydaktyk. Współtworzyłem Szkołę Strategii Marki SAR, gdzie nadzorowałem prace merytoryczne nad programem SSM oraz koordynowałem pracę wykładowców. Aktualnie prowadzę własną Marketing Communication Academy (MCA), w której wraz z ekspertami i specjalistami marketingu i komunikacji przeszkoliłem kilkaset polskich firm.

Byłem związany z Uniwersytetem Wrocławskim gdzie w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej wykładałem strategię i marketing relacji i współtworzyłem kierunek „Komunikacja Wizerunkowa”. W Forum Edukacji Biznesowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu prowadziłem kompleksowy program „Compendium Marketingu”, a na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu zajęcia ze strategii i marketingu.
W ramach zajęć dydaktycznych dla przyszłych marketerów udzielałem się też w Akademii Leona Koźmińskiego w ramach programu studiów podyplomowych „Badania i analizy marketingowe”.
Od marca 2022 r. rozpocząłem współpracę z Wyższą Szkołą Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu i nagrałem pierwsze (4) wykłady o „Mediach w komunikacji marketingowej”. Fantastyczne, kolejne doświadczenie z dzielenia się wiedzą i doświadczeniem. WSKZ została Uczelnią roku 2022.
W lutym 2023 zacząłem zajęcia z „Programów lojalnościowych” dla WSB Gdynia, która już w kwietniu została Uniwersytetem WSB Merito Gdynia, gdzie mam nadzieję mieć okazję zarażać marketingiem.
Mam nadzieję, że to nie ostatnia aktualizacja. Nie wiem „skąd” jestem. Gdzie indziej się urodziłem, gdzie indziej wychowałem, gdzie indziej studiowałem i gdzie indziej mieszkam, a pracuję w wielu miejscach. Taki wieczny „słoik”

Otrzymane nagrody:
- Złota Strzała – promocja „Mieszkanie na śniadanie” dla marki Masmix, Raisio Polska Foods.
- Boomerang – kampania „Czas na wyjątkową znajomość” dla marki Salem, JT International Tobacco Poland.
- Złoty Znaczek Poczty Polskiej – kampania „Czas na wyjątkową znajomość” dla marki Salem, JT International Tobacco Poland.
- I wyróżnienie w konkursie Boomerang – kampania „Odświeżmy naszą znajomość” dla marki Salem, JT International Tobacco Poland.
- Boomerang w kategorii „Programy lojalnościowe B2B” za kampanię „Panta Rhei – Klub Ekspertów Wilo” dla firmy WILO Polska
- Złota Strzała w kategorii „Programy lojalnościowe B2B” za kampanię „Panta Rhei – Klub Ekspertów Wilo” dla firmy WILO Polska
Klienci, którym dziękuję za współpracę:
Działania dydaktyczne to nie tylko MCA ale też:
- Akademia Leona Koźmińskiego – Badania i analizy marketingowe;
- Biznes Trendy – 2019 i 2022 – Konferencja;
- Forum Edukacji Biznesowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu;
- Forum Inbound Marketing;
- Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego;
- Koło Naukowe Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej;
- PROM – Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich;
- questus – The Chartered Institute of Marketing;
- Social Media Week Warsaw;
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu;
- Uniwersytet WSB Merito Gdynia;
- Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu;
- Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.
Poza szkoleniami miałem zaszczyt pracować przy projektach dla:
- 4Tax;
- AMB Technic;
- ATB Meble;
- Autotesto;
- Barbaras;
- Biblioteka Narodowa;
- Bongrain;
- British American Tobacco;
- Delikatesy Mrozińscy;
- Dunlop Sport Club;
- Garnier (Fructis);
- General Motors;
- Opel Agila
- Opel Astra II
- Opel Corsa
- Opel Movano
- Opel Zafira
- Goldenmark;
- Goodyear Dunlop Tires Polska;
- Grupa Polskie Składy Budowlane S.A.;
- Ernst & Young;
- Ford;
- Grene Sp. z o.o.;
- Hasbro Poland (Action Man Club);
- HDS Polska Sp. z o.o.;
- Heavy mont;
- International Masters Publishers;
- Isover;
- Jastrzębska Spółka Energetyczna S.A.;
- JT International Tobacco Poland;
- Camel;
- Salem;
- Mild Seven.
- Koelner Rawlplug IP Sp. z o.o.;
- Kraft Jacobs Suchard;
- Loombard;
- Medical Tribune;
- Moraj;
- Nestlé;
- Ncore;
- MWM Architekci;
- NEWLIFE Piękna Sp. z o.o.;
- Oblatum;
- Opoczno S.A.;
- Orange Polska S.A.;
- ORNO;
- PADS Sp. z o.o.;
- Partybox;
- PKN Orlen S.A.;
- Plastixal;
- Polygon JMI Spółka z o.o.;
- Porozumienie Rozgłośni (PR I, Radio Zet, RMF FM);
- Qpharma;
- Raisio Polska Foods;
- Reader´s Digest Przegląd;
- Salp;
- Schneider Electric Polska;
- Seagram’s Polska;
- Absolut;
- Chivas Regal;
- Martell;
- Olmeca;
- Seagram’s Extra Dry Gin.
- Schulstad;
- Suwalszczyzna;
- Tchibo;
- Teatr Powszechny w Łodzi;
- Teatr Witkacego w Zakopanem;
- u Kawiarza;
- United Parcell Service;
- US West (Panorama Firm);
- Velo;
- Vision Express Polska Sp. z o.o.;
- Vitay (Piska puszcza korzenie);
- Volvo Trucks;
- Wilo;
- Winiary;
- Xella;
- Silka;
- Ytong.
- ZASP – Związek Artystów Scen Polskich.