Maciej Tesławski - Branding i Marketing

Studiowałem „operatorstwo” na Wydziale Radia i TV Uniwersytetu Śląskiego oraz Wydziale Filozofii Akademii Teologii Katolickiej, pod kierunkiem prof. Mieczysława Gogacza.

W swojej karierze zawodowej współtworzyłem pierwszy polski letterhouse ABC Direct Contact, gdzie piastowałem funkcję Wiceprezesa Zarządu ds. Marketingu. Współtworzyłem pierwszą wersję Ustawy o Ochronie Danych Osobowych. Współpracowałem m.in. z Reader’s Digest oraz US West (Panorama Firm), dla której prowadziłem dystrybucję „yellow pages” na terenie całego kraju. Współpracowałem z największymi agencjami w kraju m.in. McCann Communication, gdzie pełniłem funkcję Prezesa McCann Relationship Marketing, w agencji J. Walter Thompson zarządzałem Client Service i Strategią, a także w Grey Worldwide od podstaw stworzyłem dział strategii.

Moim osobistym sukcesem jest to, że pracownicy działu strategii Grey są dziś dyrektorami strategicznymi w największych agencjach sieciowych. Pracowałem dla największych firm, jak Nestlé czy General Motors. Prowadziłem m.in. projekty takie jak klub „Kuchnia od kuchni” dla Winiar i Action Man Club dla Hasbro, które były de facto programami lojalnościowymi. Wprowadziłem w życie program „Piska puszcza korzenie” dla Orlenu, który wzorowany był na podobnym programie „Karkonosze, pomóż proszę” dla JT International Tobacco. Pierwotny program pozwolił na zasadzenie 60 ha lasu w Karkonoszach, nie dając nic w zamian konsumentom poza certyfikatem udziału. Wprowadziłem na rynek m.in. markę papierosów Kent dla British American Tobacco.

Jestem współzałożycielem Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB). Byłem też członkiem jury najbardziej prestiżowych konkursów branży marketingowej Superbrands, Golden Arrow i Boomerang.

Oprócz pracy jako strateg rozwijałem się jako dydaktyk. Współtworzyłem Szkołę Strategii Marki SAR, gdzie nadzorowałem prace merytoryczne nad programem SSM oraz koordynowałem pracę wykładowców. Aktualnie prowadzę własną Marketing Communication Academy (MCA), w której wraz z ekspertami i specjalistami marketingu i komunikacji przeszkoliłem kilkaset polskich firm.

Maciej Tesławski - Branding i Marketing

Byłem związany z Uniwersytetem Wrocławskim gdzie w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej wykładałem strategię i marketing relacji i współtworzyłem kierunek „Komunikacja Wizerunkowa”. W Forum Edukacji Biznesowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu prowadziłem kompleksowy program „Compendium Marketingu”, a na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu zajęcia ze strategii i marketingu.

W ramach zajęć dydaktycznych dla przyszłych marketerów udzielałem się też w Akademii Leona Koźmińskiego w ramach programu studiów podyplomowych „Badania i analizy marketingowe”.

Od marca 2022 r. rozpocząłem współpracę z Wyższą Szkołą Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu i nagrałem pierwsze (4) wykłady o „Mediach w komunikacji marketingowej”. Fantastyczne, kolejne doświadczenie z dzielenia się wiedzą i doświadczeniem. WSKZ została Uczelnią roku 2022.

W lutym 2023 zacząłem zajęcia z „Programów lojalnościowych” dla WSB Gdynia, która już w kwietniu została Uniwersytetem WSB Merito Gdynia, gdzie mam nadzieję mieć okazję zarażać marketingiem.

Mam nadzieję, że to nie ostatnia aktualizacja. Nie wiem „skąd” jestem. Gdzie indziej się urodziłem, gdzie indziej wychowałem, gdzie indziej studiowałem i gdzie indziej mieszkam, a pracuję w wielu miejscach. Taki wieczny „słoik”

Otrzymane nagrody:

  • Złota Strzała – promocja „Mieszkanie na śniadanie” dla marki Masmix, Raisio Polska Foods.
  • Boomerang – kampania „Czas na wyjątkową znajomość” dla marki Salem, JT International Tobacco Poland.
  • Złoty Znaczek Poczty Polskiej – kampania „Czas na wyjątkową znajomość” dla marki Salem, JT International Tobacco Poland.
  • I wyróżnienie w konkursie Boomerang – kampania „Odświeżmy naszą znajomość” dla marki Salem, JT International Tobacco Poland.
  • Boomerang w kategorii „Programy lojalnościowe B2B” za kampanię „Panta Rhei – Klub Ekspertów Wilo” dla firmy WILO Polska
  • Złota Strzała w kategorii „Programy lojalnościowe B2B” za kampanię „Panta Rhei – Klub Ekspertów Wilo” dla firmy WILO Polska

Klienci, którym dziękuję za współpracę:

Działania dydaktyczne to nie tylko MCA ale też:

Poza szkoleniami miałem zaszczyt pracować przy projektach dla: